BMW E30 M3:
ŠPIČKOVÝ RETRO SPORTOVNÍ VŮZ!
Jeden z nejslavnějších „homologačních speciálů“, jaký byl kdy vyroben, původní M3 byl vyroben tak, aby splnil požadavky pro DTM a závody cestovních vozů skupiny A: bylo potřeba prodat 5 000 kopií do 12 měsíců, aby mohla závodní verze závodit. .
Verze „M“ silničního modelu E30, která debutovala v roce 1985 na slavném frankfurtském autosalonu, se vyráběla především v kupé (2-dveřové) karoserie, přičemž velmi omezené množství bylo k dispozici jako kabriolety. Karoserie byla rozsáhle předělána pro verzi M3 - nejslavnější jsou extra široké, hranaté podběhy kol vpředu i vzadu, ale s odlehčenou a zvýšenou zadní karoserií, vylepšeným čelním sklem a dalšími vylepšeními jen pár kusů původní karoserie - dveře, kapota motoru , a střecha - zůstaly nezměněny od původního sériového vozu. S výkonem „pouhých“ 200 koní z upraveného řadového čtyřválcového motoru a odpovídajícími vylepšenými brzdami se 2dveřové kupé určené pro manažery proměnilo v bestii, která rozbíjí okruhy.
BMW M3 je dnes stále považováno za nejúspěšnější cestovní vůz skupiny A a německého šampionátu cestovních vozů (DTM), jaký kdy byl pronajat. V roce 1987, teprve ve druhém ročníku soutěže, vyhrál Ital Roberto Ravaglia, jedoucí za Schnitzer Racing, titul mistra světa v BMW M3. Bylo také nespočet vítězství na závodech 24 hodin Nürburgring, 24 hodin ve Spa, Belgii, DTM a dokonce i jako soutěžní vůz.
A na počátku 21. století několik publikací o sportovních vozech jmenovalo E30 M3 mezi nejlepší sportovní vozy všech dob. V dnešní době může prodejní cena originálních vozů M3 dosáhnout více než 100 000 $ – ale nyní je k dispozici jako fantastický driftovací stroj inspirovaný Japonskem, připravený na váš příkaz!