TRAXXAS TRX-4 TACTICAL UNIT

Traxxas TRX-4 Tactical Unit

Již brzy! Nový RC model auta Traxxas TRX-4 Tactical Unit je v pořadí již druhý expediční model od Traxxasu. Všestranný model je doslova nabitý funkcemi, tak jak jste ostatně od Traxxasu zvyklí. Tacticak bude k dipozici již tento týden

TRX-4 Tactical unit - Ukázka jízdyTRX-4 Tactical unit - Ukázka jízdyTRX-4 Tactical unit - Ukázka jízdy

Dlouhá doba jízdy

Expediční RC modely aut jsou typické dlouhou dobou jízdy. Podvozek Traxxas TRX-4 dokáže jezdit s LiPo akumulátorem 11.1 V 5000 mAh klidně 2 hodiny!

Vysoká světlá výška podvozku

Traxxas TRX-4 je vybaven portálovými nápravami. Portálové nápravy zvyšují světlou výšku. Pro dosažení stejné světlé výšky bez portálových náprav by bylo nutné zvětšit průměr kol o 2.5 cm!

Proto TRX-4 zdolá veškeré překážky s lehkostí a krásou!

Nápravová převodovka

Nápravová převodovka obvykle bývá součástí všech aut určených do terénu (vč. např. nákladních aut Praga V3STatra 810, ...). Tak proč by nemohla být součástí modelu Traxxas TRX-4?

Vývojáři firmy Traxxas tento požadavek vyslyšeli a zabudovali nápravové převodovky do všech 4 kol. Nápravové převodovka přináší tyto výhody:

  • Vyšší světlá výška znamená lepší průchodnost terénem.
  • Snížení namáhání přenosové soustavy - namáhání diferenciálů, poloos náhonu diferenciálů je 2x menší.
  • Snížení torzní síly - díky dvojnásobnému snížení torzní síly se model při jízdě méně naklápí.

Vylepšená geometrie

Portálové nápravy a nápravová převodovka umožňuje zvýšit světlou výšku i ve střední části modelu. To umožňuje vypustit z podvozku TRX-4 spodní ojničky závěsu náprav, které znáte z jiných expedičních modelů. Kardanové hřídele jsou také přímější, což znamená méně namáhání a účinnější přenos výkonu k nápravám. V neposlední řadě vyšší světlá výška omezuje kontakt podvozku s překážkami.

Uzávěrky diferenciálů

Uzávěrky diferenciálů znáte z modelu Traxxas Summit 1:10. Úzávěrky diferenciálů umožňují přenášet točivý moment na obě kola, pokud zrovna potřebujete. Stejně jako u modelu Traxxas Summit se uzávěrky ovládají pomocí 3-polohového přepínače na vysílači:

  • Oba diferenciály jsou odemčeny - pro jízdu na rovných površích.
  • Uzamčen přední diferenciál - pro ježdění ve středně těžkém terénu.
  • Uzamčeny oba diferenciály - pro jízdu v nejtěžším terénu.

Pevný ocelový rám

Šasi modelu Traxxas TRX-4 je tvořeno ocelovým "žebříkem", díky čemuž je šasi extrémně tuhé a během jízdy se nedeformuje. Pocit z jízdy ta bude dokonalý. Samozřejmostí je možnost nastavení rozvoru kol, tak jak je u expedičních modelů aut zvykem.

Úhel natočení kol 45°

Traxxas TRX-4 má nadstandardně velký úhel natočení kol 45°. To společně s vysokou světlou výškou, nápravovými převodovkami a uzamykatelnými diferenciály znamená obrovskou průchodnost terénem.

Dvoustupňová převodovka

Již v základu je model Traxxas TRX-4 osazen dvoustupňovou převodovkou. To z modelu TRX-4 dělá univerzální model, můžete jezdit pomalu i rychle. Stejně jako u modelu Traxxas Summit se dvoustupňová převodovka ovládá pomocí červeného kolébkového přepínače na vysílači.

Servo Traxxas 2075X s kovovými převody

Traxxas vyrobil zcela nové servo s vysokým momentem a s celokovovými převody, které je schopno bez problémů absorbovat rázy.

Voděodolná elektronika

Traxxas jako první přišel s voděodolnou elektronikou v RC modelech aut. Traxxas TRX-4 na tuto tradici samozřejmě navazuje. Můžete bez omezení projíždět kalužemi, blátem či sněhem! Pro zjednodušení údržby po skončení jízdy jsou součástí karosérie blatníky, které do značné míry eliminují vnik špíny do šasi.

Lehká nízká karosérie

Karosérie model Traxxas TRX-4 Tacticak Unit sice není vytvořena podle skutečné předlohy, ale o to více se Traxxas zaměřil na její užitné vlastnosti. Karosérie je nízká a lehká – takže model má velmi nízko uložené těžiště a tedy i lepší jezdí vlastnosti. Jednodušší konstrukce a nelicencovanost karosérie rovněž znamená i nižší cenu v porovnáním s Land Rover Defenderem.

Blatníky, zavěšení kol

Kromě skvělého vzhledu karosérie Traxxas věnoval pozornost i detailnímu zpracování blatníků a zavěšení kol! Na obrázku můžete vidět maketové věže tlumičů a blatníky, které nejen skvěle vypají, ale i zamezují vniku kamenů či jiných nečistot do šasi modelu.

Nový elektronický regulátor XL-5 HV

Traxxas vyvinul zcela nový regulátor XL-5 HV. Jak už samotný název napovídá, regulátor snese až 3 čl. LiPo. Výhoda 3-článkového napájení je zřejmá - vyšší rozsah otáček motoru, precizní rozjezd a velmi účinné brždění. Software regulátoru kromě standardních funkcí, které znáte, obsahuje dva nové profily:

  • Trail - umožňuje velmi jemné řízení, velmi plynulý rozjezd. V tomto profilu můžete s popojíždět doslova o milimetry.
  • Crawl - určeno pro jízdu na skalách. V neutrálu je model aktivně brzděn, z jízdy v před rovnou přejde do zpátečky.

Tempomat

Expediční RC model auta Traxxas TRX-4 je dodáván s 5-ti kanálovým vysílačem Traxxas TQi. Pomocí multifunkčního otočného ovladače si můžete nastavit rychlost, kterou se má model pohybovat. Tato funkce tempomatu je ideální pro jízdu v kolonách na závodních okruzích.

Pneumatiky Canyon Trail 1.9" s maketovými disky

Pneumatiky Canyon Trail 1.9" s maketovými disky a měkkými vložkami jsou vyladěny pro jízdu v terénu, ať se jedná o kameny, bláto, listí, sníh. Disky kol používají standardní 12 mm šestihranný unašeč, takže můžete používat i jiná 1.9" kola.

Pozn.: Rozměr 1.9" (48 mm) udává průměr disku.

Odolná konstrukce

Nechte nářadí doma! Podvozek TRX-4 je konstruován tak, aby bez úhony zvládl celodenní jízdu. Vše začíná ocelovými rámy, masivními hřídelemi, velkými kulovými čepy, ocelovými ozubenými koly a precizním zpracováním.

Plastové díly jsou vyrobeny z kompozitního nylonu (nylon plněný skelnými vlákny a dalšími přísadami), které zaružuje velkou pevnost a současně houževnatost.

Hliníkové tlumiče Traxxas GTS

Nové olejové tlumiče Traxxas GTS byly vyvinuty exkluzivně pro časi TRX-4. Stříbrně eloxované hliníkové tělo tlumiče, nastavitelné předpětí pružiny pomocí matice a dvojice těsnících o-kroužků. S tlumiči je možné pohybovat a tím změnit rozvor kol.

Účinnost tlumení lze nastavit viskozitou silikonového oleje.

Extrémní průchodnost terénem

Údaje na obrázku hovoří jasně - světlá výška a hlavně úhly jsou zcela impozantní. Motor je umístěn v přední části, takže TRX-4 zvládne jízdu nahoru bez větších problému.

Imbus šrouby a kuličková ložiska

Na podvozku TRX-4 najdete pouze imbus šrouby! Kuličková ložiska jsou s těsnícími gumovými kryty. Ložiska i šrouby jsou standardních metrických rozměrů (v mm).

TRX-4 - šasiTRX-4 - šasi shoraTRX-4 - šasi z bokuTRX-4 - šasi ze spodaTRX-4 - lože baterieTRX-4 - zadní částTRX-4 - servaTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - karosérie Land Rover DefenderTRX-4 - šasiTRX-4 - šasi shoraTRX-4 - šasi z bokuTRX-4 - šasi ze spoda

Článek byl převzat z webu Traxxas https://traxxas.com/products/landing/tactical/.