Jakmile byl zveřejněn nový RC model auta Traxxas Hoss, tak se objevila celá řada dotazů. Tím nejčastějším dotazem byl dotaz na rozdíl mezi modely Traxxas Stampede 4x4 VXL a Traxxas Hoss. Oba modely jsou prakticky stejně velké, 95% náhradních dílů je společných, přesto je možné nějaké rozdíly najít. Sestavili jsme proto přehled 5 nejzásadnějších odlišností.
1. Nové šasi
Model Hoss je postaven na kompletně přepracovaném šasi, které stejně jako u nových modelů obsahuje zejména nový snadný způsob upevnění baterie a boční ochranné lišty. Ochranné lišty rovněž fixují karosérii.
2. Upevnění karosérie
Traxxas X-Maxx byl první model auta Traxxas, který měl unikátní bezsponkové upevnění karosérie. Toto řešení bylo dále použito u modelů Maxx, Rustler 4x4 a nově i modelu Hoss. Karosérie je vyztužena ochranným rámem podobně jako Rustler 4x4 VXL.
3. Výkonnější střídavý motor
Díky použití většího střídavého motoru je model Hoss neuvěřitelně hbitý. Dále lze model bez omezení provozovat i na 11.1 V s LiPo akumulátory. Z výroby je elektronický regulátor VXL-3s osazen chladicím ventilátorem. Pro větší motor jsou také použity robustnější konektory.
4. Šasi kompatibilní s delšími akumulátory
Díky šasi a použitému motoru můžete používat 7.4 V nebo 11.1 V LiPo akumulátory v kratším i delším provedení. RC auta Traxxas Hoss můžete provozovat na stejné akumulátory, jako např. jiné oblíbené modely aut Traxxas - E-Revo, Slash, Rustler 4x4 a podobně.
5. Centrální diferenciál
Traxxas Stampede obsahuje centrální třecí spojku, kterou v rámci tuningu bylo možné zaměnit za centrální diferenciál. Hoss je již v základu osazen centrálním diferenciálem, který rozděluje točivý moment podle potřeby na přední i zadní nápravu.
Závěr
V článku jsme uvedli 5 nejzásadnějších rozdílů mezi RC auty Traxxas Hoss a Traxxas Stampede 4x4 VXL. Velkou výhodou je možné spatřit ve skutečnosti, že nový model je prakticky celý sestaven z již existujících dílů. V praxi to znamená snadnou dostupnost náhradních dílů. Dále je samozřejmě možné naistalovat stávající tuningové díly. Možnosti tuningu si popíšeme zase v příštím článku.