Baterie Kavan Ni-MH 3000mAh 7.2V
Kód: KAV33.0372Detailní popis produktu
Výborný šestičlánkový 7,2 V NiMH pohonný akumulátor 3000 mAh, ideální pro rekreační a sportovní modely RC aut 1:10, jiné pozemní techniky a modely lodí i letadel. Akumulátorová sada v klasickém uspořádání „tuba“ se standardním konektorem Tamiya® je připravena k použití - stačí nabít a vyrazit na trať!
Pohonné akumulátory KAVAN velikosti sub-C (SC) nabízejí vysokou kapacitu a vybíjecí proud, nízký vnitřní odpor a dlouhou životnost. Umožňují rychlé nabíjení na úrovni 1C, maximální vybíjecí proud až 20 A, špičkově až 40 A.
INSTALACE AKUMULÁTORU
Akumulátory upevňujte např. pomocí suchého zipu nebo stahovacích pásek tak, aby za provozu nemohlo dojít k jeho uvolnění, na snadno dostupné místo na modelu, kde bude chráněn před proniknutím paliva, spalin a dalších provozních kapalin nebo vody.
NABÍJENÍ AKUMULÁTORU
Před prvním použitím akumulátor naplno nabijte. Pohonné akumulátory nenabíjejte větším proudem než 1C. Teplota akumulátoru při nabíjení by neměla překročit 40°C (akumulátor je na dotek teplý, nikoliv horký).
FORMOVÁNÍ AKUMULÁTORŮ
Pro optimální uvedení nového akumulátoru do provozu doporučujeme provést úvodní formování sestávající z 3-5 cyklů zahrnujících pomalé nabití proudem 0,1-0,2C a vybití proudem max. 1C. Velikost nabitého náboje není příliš důležitá, rozhodující je hodnota vybitého náboje – formování ukončete, jakmile se velikost vybitého náboje prakticky nemění (jednotlivé hodnoty jsou v rozmezí cca 5-10%). Stejný postup doporučujeme provést po dlouhodobém (v řádu měsíců) uložení akumulátorů mimo provoz.
VYBÍJENÍ AKUMULÁTORU
Akumulátory doporučujeme před nabíjením nejprve plně vybít (na 1,0 V na článek, tj. 6,0 V pro šestičlánkovou sadu). Pokud se akumulátory při vybíjení zahřejí, nechejte je před nabíjením nejprve vychladnout na teplotu okolního prostředí. V provozu by se akumulátory neměly zahřát na více než cca 60°C (akumulátor je na dotek horký, ale ještě je možné jej udržet v ruce). Pokud k tomu dojde, měli byste změnit provozní podmínky akumulátoru (snížit proudový odběr) nebo použít akumulátory s vyšší proudovou zatížitelností.
SKLADOVÁNÍ AKUMULÁTORU
NiMH akumulátory se skladují plně nabité. Pokud víte, že akumulátory nebudete používat po dobu delší než 3-4 týdny, plně je nabijte a uložte na suché místo s běžnou pokojovou teplotou. Při dlouhodobém skladování mimo provoz doporučujeme každé 3 měsíce akumulátory plně vybít (na 1,0 V na článek) a poté opět plně nabít.
Balení obsahuje: NiMH pohonný akumulátor s konektorem Tamiya®.
Kapacita [mAh] | 2000 |
Napětí [V] | 7.2 |
Nabíjecí proud [A] | 3 |
Max. nabíjecí proud [A] | 3 |
Max. vybíjecí proud [A] | 20 |
Max. špičkový proud [A] | 40 |
Nízké samovybíjení | Ne |
Délka [mm] | 139 |
Šířka [mm] | 48 |
Výška [mm] | 25.5 |
Hmotnost včetně kabelu [g] | 347 |
Doplňkové parametry
Kategorie: | Tamiya |
---|---|
Konektor: | Tamiya |
Typ baterie: | Ni-MH 7.2V |
Kapacita: | 3000 - 4000mAh |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
V roce 1965 se Franz Kavan, tehdy konstruktér a výrobce kuličkových per, vydal s přítelem na setkání modelářů letadel. Fascinace letectvím a odborné debaty o neustálém zdokonalování modelů ho okamžitě pohltily. Z jedné takové diskuse vyplynul jeho první modelářský výtvor – vylepšené táhlo pro regulaci otáček motoru. Nicméně, kvůli nedostatečné spolehlivosti testovaného motoru se Kavan zaměřil na vývoj nového karburátoru, který prezentoval o rok později na světovém šampionátu na Korsice s motorem Super Tigre 60. Jeho inovativní karburátor si rychle získal světovou slávu. Franz Kavan se záhy stal nadšeným a zručným pilotem modelů letadel a jeho touha po lepším vybavení vedla k řadě inovací. V roce 1972 uvedl na trh první RC vrtulník, kterým byl legendární model Bell Jet Ranger. Jeho vývoj zahrnoval testy v aerodynamickém tunelu na německé Technické univerzitě v Braunschweigu a spolupráci s konstruktéry společnosti Bell Helicopter. Model se proslavil svou autentičností, vynikajícími letovými vlastnostmi a důrazem na detaily, což bylo charakteristické pro všechny výrobky značky KAVAN. Sortiment firmy se postupně rozrůstal o nové příslušenství a modely pro pomalejší létání a park-flyery, včetně doplňků. Po smrti Franze Kavana v roce 1992 převzala vedení firmy jeho nejmladší dcera Andrea spolu s manželem Davidem Martinem. V roce 2003 pak společnost KAVAN zakoupila americká firma SIG Manufacturing Company, Inc., ve které David Martin nadále působí ve vedení. Partnerství s SIG přineslo do Evropy výtečné stavebnice, ale v novém tisíciletí se trh s modelářstvím měnil a společnosti se rozhodly hledat nové cesty. Pod novým vedením firma pokračovala v dodávkách kvalitních produktů, které si modeláři po celém světě oblíbili. S časem však nový majitel upravil své plány, částečně kvůli očekávání vyšších zisků, částečně kvůli změnám na trhu. V roce 2019 se na scénu vrátila česká firma PELIKAN DANIEL, která byla dlouholetým distributorem výrobků KAVAN a SIG. Díky naší zkušenosti s distribucí značek jako Hitec, O.S. Engines a Futaba jsme byli přesvědčeni, že můžeme navázat na Kavanovu tradici a nabídnout kvalitní stavebnice, elektroniku, příslušenství, materiály a lepidla – vše, co modelářské srdce může potřebovat. V roce 2020 jsme se zaměřili na restart firmy, přičemž montážní a balicí kapacity byly přesunuty do Pardubic, zatímco výroba a dodavatelé zůstali v Německu, České republice a dalších evropských zemích. K obnovenému sortimentu KAVAN jsme přidali nové stavebnice a příslušenství. Naším cílem je udržet většinu produktů výrobně umístěnou v Evropě, která je domovem vášnivých modelářů a má bohatou tradici v oboru, a současně nabídnout pečlivě vybrané výrobky z celého světa. Naše odhodlání je neochvějné – chceme, aby KAVAN zůstal vaším důvěryhodným partnerem pro prvotřídní modelářské potřeby, po kterých s radostí sáhnete při svém koníčku.