Antonio Civilian - Tričko Robinson R-44 L

Kód: ANT0111610615
419 Kč 346 Kč bez DPH
Skladem (1 ks)

Pánské tričko s potiskem Antonio "vrtulník Robinson" pro piloty a modeláře. Krátký rukáv, 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, šedá kamenná barva, luxusní dárkové balení.

Detailní informace

30.000
Přes 30 000 zákazníků
Za 16let fungování Eshopu máme přes 30.000 spokojených zákazníků nejen z České Republiky ale i Slovenské republiky.
Pravidelné akce a slevy
Akce a slevy
Pravidelně pořádáme akce a slevy na zboží. Aby vám neunikla žádná akce nebo sleva přihlaste se k odběru novinek.

Detailní popis produktu

Unisexové tričko s potiskem Antonio "vrtulník Robinson" pro piloty a modeláře. Krátký rukáv, velikost L, 100% bavlna se silikonovou úpravou je zárukou příjemného pocitu při nošení. Látka 200 g/m², pleteno single jersey, šedá kamenná barva, luxusní dárkové balení.

Nejpopulárnější malé vrtulníky na světě

Vrtulník… Kde se vlastně vzal? Jaká je historie tohoto vzdušného dopravního prostředku, který ze všeho nejvíc připomíná hmyz, který jsme zvyklí vídat nad vodní hladinou? Když jsem se pídil po jeho vzniku, zjistil jsem, že hračka s rotujícími plochami se prý objevila už ve 4. století př. n. l. v Číně, kde byl také popsán obecný princip vrtulníku.

I renesanční učenec Leonardo da Vinci pochopil, že se jedná o revoluční myšlenku, a zaměřil se na ni ve svých nákresech. A když přeskočíme několik století a několik set kilometrů, v roce 1894 se ocitneme na Slovensku, kde vynálezce a konstruktér Ján Bahýľ vypracoval návrh vrtulníku s pohonem lidské síly. Sice si ho nechal patentovat, ale pak se slovenský vynález ztratil někde v moři přebujelé administrativy.

Zdá se, že s létáním mají co do činění bicykly… Stejně jako letečtí průkopníci bratři Wrightovi byli nadšenými cyklisty a výrobci kol, první zdokumentovaný vrtulník sestrojil Francouz Paul Cornu, inženýr, který s jízdními koly obchodoval. Zkonstruoval stroj se dvěma šestimetrovými čtyřlistými vrtulemi a spalovacím motorem o síle 24 koňských sil a 8. listopadu roku 1908 se s ním vznesl několik centimetrů nad zem. Po pár dnech pokus zopakoval a vznesl se do výšky jeden a půl metru. Ale protože jeho vynález nebylo možné přimět k pohybu do stran, není považován za helikoptéru v pravém slova smyslu. Proto prvenství v tomto ohledu patří Němcům – plně funkční vrtulník byl představen v roce 1938 v Berlíně.

Ale udělejme další skok v dějinách vrtulníků a vstupme přímo do roku 1975, kdy Frank D. Robinson, zakladatel populární značky stejného jména, vypustil do vzduchu první prototyp dvoumístného vrtulníku Robinson R-22. Stroj získal v roce 1979 mezinárodní certifikaci a rozjela se jeho výroba. Od roku 1990 pak společnost rapidně zvýšila produkci a na trh uvedla novou čtyřmístnou variantu R-44.

Robinson R-22 a R-44 jsou zřejmě nejpopulárnější malé vrtulníky na světě. Drží téměř všechny světové rekordy ve své kategorii (E-1) – například za nejvyšší rychlost, dosaženou nadmořskou výšku, maximální zatížení či dolet. V roce 1997 tento typ stroje proslavila odvážná Jennifer Murray, která s vrtulníkem R-44 jako první žena obletěla Zeměkouli. Vzdálenost 36 000 kilometrů Jenny urazila za 97 dnů a cesta nebyla jednoduchá. Vím to velmi dobře, protože jsem jí ještě před startem tuhle cestu několikrát rozmlouval. Ale nedala si říct a já si aspoň vymínil, že budu pravidelně docházet na řídicí věž a sledovat její dobrodružství prostřednictvím rádiových vln. Potýkala se s vrtochy počasí, tu a tam ji trochu opouštěla kuráž, ale nevzdala to. Několikrát jsem jí byl nápomocen aspoň radou, která jí vytáhla ze svízelné situace. Myslím, že když Jenny konečně přistála v cíli své cesty, oba jsme si oddechli. O pár let později se R-44 znovu proslavil v extrémních podmínkách, když se jeho verzi Raven II podařilo jako prvnímu pístovému vrtulníku na světě dosáhnout nejprve severní, a poté i jižní pól.

Do kabiny vrtulníku R-44 se kromě pilota vejdou další tři cestující, a to je dobře, protože let vrtulníkem je mimořádný zážitek. Kdykoli mám možnost, jdu do toho. Ještě jste to nezkoušeli? Doporučuji. Sice se říká, že pohled do krajiny je nejhezčí ze hřbetu koně, ale já bych si dovolil nesouhlasit. Pohled z kabiny vrtulníku je navíc ochucený přiměřenou dávkou adrenalinu a kromě toho, z koňského hřbetu nikdy neuvidíte za obzor…

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: