RC letadlo Kavan Alpha V2 1500 M1 RTF (modra)
Kód: KAV02.8075M1Detailní popis produktu
Ačkoliv vnějškově zachovává rysy původní Alphy 1500, je ALPHA 1500 V2 zcela nový model s odlišnými rozměry, novým profilem křídla a daleko propracovanější konstrukcí. Nové formy a pokrok v technologii lisování pěnových plastů zaručují, že všechny díly jsou daleko jemnější a přesnější. Dvoudílné křídlo se nyní k trupu upevňuje šrouby stejně jako ocasní plochy, takže model je velmi skladný. O třídu výkonnější motor s 30A regulátorem a 3S LiPo akumulátorem namísto původního dvoučlánku poskytují dostatek výkonu nejen pro běžné poletování s motorovým větroněm, ale i pro létání akrobacie. ALPHA 1500 V2 tak „poroste“ spolu s vámi a vašimi pilotními schopnostmi; zkušenému pilotovi nabídne možnost se pořádně vydovádět!
ALPHA 1500V2 je elegantní motorový větroň s velkou nosnou plochou s ovládanými křidélky, směrovkou i výškovkou poháněný výkonným střídavým motorem. Robustní - a přitom velmi lehká - konstrukce z pěnového EPO zaručuje vynikající odolnost proti poškození při havárii nebo aspoň velmi snadnou opravitelnost, pokud už k nějaké škodě dojde. Pro napájení motoru slouží lehký LiPo akumulátor s velkou kapacitou a model je ovládán osmikanálovou RC soupravou 2,4 GHz FHSS zajišťující vysokou odolnost vůči rušení. Prostě jsme se postarali o to, abyste měli cestu k úspěchu dokořán otevřenou, a vaše první kroky nekomplikovaly starosti "materiální povahy".
Trup s namontovaným motorem C2217-1200, regulátorem KAVAN R-30B a servy směrovky a výškovky je vylisován z pěnového EPO. Kryt kabiny je odnímací s magnetickým uzávěrem. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPO, křidélka jsou ovládána 2 servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují spojkou ze 4 mm ocelového drátu, zajišťují se nasazením plastové spojovací desky a k trupu upevňují dvojicí šroubů. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPO, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. K trupu se upevňují pomocí dvojice šroubů. Sklopná vrtule 8,5x6“ (průměr je dán kuželem většího průměru s delším trámcem) používá standardní listy 8x6“. Chlazení motoru, regulátoru a akumulátoru napomáhají další vstupy chladícího vzduchu na bocích přídě, nezbytný výstupní otvor pro ohřátý vzduch je na spodku trupu v prostoru pod křídlem.
Příprava k letu zahrnuje pouze přišroubování ocasních ploch, spojení polovin křídla a jejich upevní k trupu, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
K ovládání modelu slouží osmikanálový vysílač KAVAN/Radiolink 2.4GHz FHSS (systém s frekvenčním přeskokem v rozprostřeném spektru)s křížovými ovladači uspořádanými v Módu 1 (plyn vpravo). Ten můžete používat „rovnou z krabice“ jako klasický „nepočítačový“ vysílač s trimy a mechanickými přepínači smyslu výchylek pro kanály křidélek, výškovky, plynu a směrovky. Po připojení k PC či aplikaci pro smartphony s operačním systémem Android či iOS pak máte možnost nastavovat programově velikosti a smysly výchylek, používat dvojí výchylky, exponenciální průběh výchylek a další chytré funkce. Pro napájení vysílače budete potřebovat 4 AA (tužkové) alkalické baterie nebo akumulátory, 2-3S akumulátor LiPo, Li-ion nebo LiFe (nejsou součástí RC setu).
ALPHA 1500 V2 v RTF setu je dodávána s LiPo akumulátorem 11,1 V 1200 mAh.
ALPHA 1500 V2 je určena pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Letové vlastnosti jsou příjemné, nezáludné a ovládání modelu přesné. Model vás seznámí s plnohodnotným řízením modelu okolo všech tří os; se správným koordinovaným ovládáním směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní akrobacie s motorem i bez něj – díky výkonnějšímu motoru jsou přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky Alphě 1500 V2 velmi snadno a dobře! Výkon motoru je dostatečný pro svižné stoupání, takže pro lov termiky budete potřebovat jenom chvilku! Alpha 1500 V2 citlivě reaguje i na slabou termiku, snadno se díky přesnému řízení kolem všech os usazuje i do stoupavého komína o malém průměru.
RC set obsahuje: trup vylisovaný z EPO s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 8,5x6", regulátorem otáček KAVAN 30A, osmikanálovým 2.4GHz FHSS přijímačem a 2 servy KAVAN GO-09, křídlo vylisované z EPO s instalovanými 2 servy KAVAN GO-09 a LED světly, ocasní plochy z EPO, ocelovou spojku křídla, osmikanálový vysílač 2.4GHz FHSS, pohonný akumulátor LiPo KAVAN 30/60C 11,1 V 1200 mAh, rychlonabíječ a podrobný návod ke stavbě a létání.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1492 |
Délka [mm] | 985 |
Hmotnost [g] | 780 - 810 |
Plocha křídla [dm2] | 21.8 |
Ovládané funkce | S,V,K,M |
Stavební náročnost | S0 |
Náročnost pilotáže | P1,P2 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
V roce 1965 se Franz Kavan, tehdy konstruktér a výrobce kuličkových per, vydal s přítelem na setkání modelářů letadel. Fascinace letectvím a odborné debaty o neustálém zdokonalování modelů ho okamžitě pohltily. Z jedné takové diskuse vyplynul jeho první modelářský výtvor – vylepšené táhlo pro regulaci otáček motoru. Nicméně, kvůli nedostatečné spolehlivosti testovaného motoru se Kavan zaměřil na vývoj nového karburátoru, který prezentoval o rok později na světovém šampionátu na Korsice s motorem Super Tigre 60. Jeho inovativní karburátor si rychle získal světovou slávu. Franz Kavan se záhy stal nadšeným a zručným pilotem modelů letadel a jeho touha po lepším vybavení vedla k řadě inovací. V roce 1972 uvedl na trh první RC vrtulník, kterým byl legendární model Bell Jet Ranger. Jeho vývoj zahrnoval testy v aerodynamickém tunelu na německé Technické univerzitě v Braunschweigu a spolupráci s konstruktéry společnosti Bell Helicopter. Model se proslavil svou autentičností, vynikajícími letovými vlastnostmi a důrazem na detaily, což bylo charakteristické pro všechny výrobky značky KAVAN. Sortiment firmy se postupně rozrůstal o nové příslušenství a modely pro pomalejší létání a park-flyery, včetně doplňků. Po smrti Franze Kavana v roce 1992 převzala vedení firmy jeho nejmladší dcera Andrea spolu s manželem Davidem Martinem. V roce 2003 pak společnost KAVAN zakoupila americká firma SIG Manufacturing Company, Inc., ve které David Martin nadále působí ve vedení. Partnerství s SIG přineslo do Evropy výtečné stavebnice, ale v novém tisíciletí se trh s modelářstvím měnil a společnosti se rozhodly hledat nové cesty. Pod novým vedením firma pokračovala v dodávkách kvalitních produktů, které si modeláři po celém světě oblíbili. S časem však nový majitel upravil své plány, částečně kvůli očekávání vyšších zisků, částečně kvůli změnám na trhu. V roce 2019 se na scénu vrátila česká firma PELIKAN DANIEL, která byla dlouholetým distributorem výrobků KAVAN a SIG. Díky naší zkušenosti s distribucí značek jako Hitec, O.S. Engines a Futaba jsme byli přesvědčeni, že můžeme navázat na Kavanovu tradici a nabídnout kvalitní stavebnice, elektroniku, příslušenství, materiály a lepidla – vše, co modelářské srdce může potřebovat. V roce 2020 jsme se zaměřili na restart firmy, přičemž montážní a balicí kapacity byly přesunuty do Pardubic, zatímco výroba a dodavatelé zůstali v Německu, České republice a dalších evropských zemích. K obnovenému sortimentu KAVAN jsme přidali nové stavebnice a příslušenství. Naším cílem je udržet většinu produktů výrobně umístěnou v Evropě, která je domovem vášnivých modelářů a má bohatou tradici v oboru, a současně nabídnout pečlivě vybrané výrobky z celého světa. Naše odhodlání je neochvějné – chceme, aby KAVAN zůstal vaším důvěryhodným partnerem pro prvotřídní modelářské potřeby, po kterých s radostí sáhnete při svém koníčku.